Vi hjelper skandinaviske vekstselskaper å vokse ved å finne growth talent.
Først litt om hvordan det hele startet...
Tidlig i 2018 møttes Niklas og Christopher til en samtale om hvordan de kunne kombinere smart digital markedsføring og moderne rekruttering for å hjelpe vekstselskaper med sin største utfordring - å få tilgang på kloke hoder som kan være med på å skape vekst.
Resultatet av dette møtet ble en test hvor Niklas sin erfaring fra rekruttering og Christopher sin erfaring fra digital markedsføring ble kombinert i en kampanje med automatisert relasjonsmarkedsføring på LinkedIn.
Resultatet av den kampanjen var så godt at veien videre var umulig å unngå. Dette måtte deles med verden.
Markedet har tatt Krut i mot med åpne armer, og kapasiteten er sprengt. Nå må vi ta vår egen medisin og hente inn neste astronaut til vår lille romrakett.
Februar 2019: Gjennomførte test av modellen
Mars 2019: Cognite signert som første kunde
Juni 2019: 10 kunder signert
Oktober 2020: Omsatt for 1 million kroner
Februar 2021: Omsatt for 2 millioner kroner
Hvem er gründerne?
Niklas Lerner
Med over 20 års erfaring salg, salgsrekruttering og salgsledelse både nasjonalt og internasjonalt i hurtigvoksende selskapet er Niklas vår spydspiss på å hjelpe våre kunder med å bygge salgsavdelinger som kan flytte fjell.
Niklas startet sin profesjonelle karriere i det svenske Manpower og var med på å bygge det fra 100 til over 2 milliarder i omsetning. Her ble kjærligheten og forståelsen for vekst skapt..
Etter den ekstreme veksten hos Manpower gikk reisen videre til American Express, for så å ta ansvar for Corporate New Sales for Scandic i 2008.
Med alt dette i baggasjen startet Niklas sitt første rekrutteringsselskap, Rbel, i 2011 også da med fokus på vekstselskaper.
Et brennende ønske om å digitalisere og forandre bransjen førte han så til å bygge softwareselskapet Instacruit som matcher kandidater med hodejegere, en software som fortsatt er med oss i Krut i dag.
Christopher Bechmann
Reisen inn i forretningslivet begynte tidlig, og allerede som 18-åring kom første selskap til verden (med Telenor på kundelisten). Kjærligheten for salg og gründerlivet var etablert, og etter 6 måneder på skolebenken for å bli siviløkonom, ble utålmodigheten for stor.
Reisen gikk til København for å være med på å bygge opp den norske delen av et callcenter. Og det var her døren inn til marketing ble åpnet. Når snuten så i 2014 vente tilbake til Norge var det med et nytt selskap i bagasjen. Nå var fokuset å hjelpe norske selskaper med å generere leads til sine salgsavdelinger.
Med kunder som Fjordkraft, Sector Alarm, NextGenTel og Tryg fikk Christopher virkelig innsikt i hva som skulle til for å bygge marketing som faktisk skaper inntekter og booster salget. Nå var ønsket å bli en ekspert innen digital markedsføring i Norge.
Inspiro Group ble stedet hvor dette skulle skje. Og de siste 5 årene har Christopher vært med på å forme dagsordenen for hvordan hypermoderne digital markedsføring skal gjøres.
Kalde harde fakta
30
Kunder
3,6
Mill i omsetning
i 2021
23
Ansettelser
400
Tusen i overskudd første driftsår
Skal vi ta en prat?
Enten du vil jobbe hos en av selskapene vi har på denne siden, du trenger vekst-talent til ditt selskap eller om du har lyst til å være med på vår reise vil vi gjerne snakke med deg. Under her kan du booke en prat direkte i kalenderen vår. Vi gleder oss til å snakke med deg.